Rippikoulut

Rippikoulut alkavat ilmoittautumisella, jolloin nuori saa itselleen rippikoulukortin. Rippikoulukorttiin kerätään merkkejä eri tapahtumien suorittamisesta, kuten messu, sanajumalanpalvelus, kinkerit, musiikkitilaisuus, nuorten konsertti ym.

Reisjärven seurakunnan rippikoululaiset

Rippikoulupäivä seurakuntakodissa 20.4.2024 klo 10-

Rippikoulupäivä seurakuntakodissa 25.5.2024 klo 10-

Rippileiri Pihtiputaan Tahkoniemessä 11.6.-15.6.2024

La 15.6.2024 konfirmaatioharjoitus Reisjärven kirkossa klo 16.

Sunnuntaina 16.6.2024 Konfirmaatiomessu Reisjärven kirkossa klo 10.

Kirkkoherra p. 040 5361424

Ripari.fi

Varhaisnuorisotyö

Varhaisnuorisotyön tehtäväalueeseen kuuluvat 7-13 vuotiaat lapset ja nuoret. Toimintaa ovat mm. varhaisnuorten kerhot ja leirit.

Varhaisnuorten leirit Järj. kunta ja seurakunta.

10-synttärit on järjestetty vuosittain 10 vuotta täyttäville lapsille yhdessä MLL:n paikallisosaston ja Maaselänladun kanssa.

Nuorisotyö

Nuorisotyö eli 14-vuotiaiden ja sitä vanhempien kanssa tapahtuva toiminta käsittää rippikoulutyön ja perinteisen nuorisotyön.

Nuorisotyön toimintaa ovat mm. nuorten illat, avoimet ovet, isoskoulutus, konsertit, peliturnaukset sekä osallistuminen muiden seurakuntien järjestämiin konsertteihin ja tapahtumiin.

Nuortenillat ovat tarkoitettuja 7-luokkalaisille ja sitä vanhemmille nuorille.  Nuorten illoista vastaa nuorisotyönohjaaja sekä joskus nuoret. Nuortenilloissa leikitään, pelataan ja vietetään aikaa yhdessä. Iltoihin kuuluu myös pieni opetus ja hartaus.

Isoskoulutus on vuoden mittainen koulutus, jonka käyneet voivat toimia seurakunnan rippileireillä ja varhaisnuorten leireillä isosena. Isoskoulutukseen voi tulla käytyään rippikoulun.

ABI -parkki: keväällä 2009 aloitettu ABI -parkki jatkuu ylioppilaskirjoitusten aikaan lukiolla, jonne kirjoituksista tulevat voivat halutessaan tulla kahvikupin ääressä purkamaan ajatuksiaan kokeesta.

Lisäksi järjestämme konsertteihin ja muihin nuorten tapahtumiin matkoja, mm. Maata Näkyvissä–festarit, Ristirock, sählyturnaukset, seurakuntavierailut ym. Kirkollisista ilmoituksista sekä koulujen ilmoituksista saa lisää tietoa viikottaisista toiminnoista.

Tervetuloa mukaan seurakuntanuorten toimintaan!

Lasten- ja nuorten keskus ry

Saapas chat

Palveluoperaatio Saapas

Tukipisteesi netissä

Rippijuhlia vietetään rippikoulun käyneen ja konfirmoidun nuoren kunniaksi. Nuorelle rippijuhlat ovat tärkeä aikuistumisjuhla.

Rippijuhlien järjestäminen