konfirmaatio

Jumalanpalvelukset ja uskonelämä

Jumalanpalvelus on seurakunnan elämän sydän.

Jumalanpalvelus pidetään kirkossa joka sunnuntai yleensä klo 10. Tarkista kuitenkin alkamisajankohta esimerkiksi juhlapyhinä. Jumalanpalveluksen kesto on yleensä noin tunti. Kerran kuussa jumalanpalveluksen jälkeen on tarjolla kaikille keittolounas seurakuntakodissa.

On kahdenlaisia jumalanpalveluksia sen mukaan vietetäänkö ehtoollista vai ei. Kun ehtoollista vietetään puhutaan messusta. Mikäli ehtoollista ei vietetä puhutaan sanajumalanpalveluksesta. Lisäksi erityisesti pienille lapsille ja lapsiperheille suunnattujen jumalanpalvelusten yhteydessä puhutaan perhejumalanpalveluksesta. Ne ovat kestoltaan lyhyempiä ja niissä harvemmin vietetään ehtoollista.

Mukana valmisteluissa ja toteutuksessa on jumalanpalvelusryhmäläisiä ja muita vapaaehtoisia. Tule mukaan myös tekemään yhdessä! Lisätietoja kirkkoherralta.

Joulun ja pääsiäisen aikaan messut ovat erityisen juhlavia.

Kaikkiin jumalanpalveluksiin ovat aina kaikki tervetulleita.

Meijän kirkko on keskellä kyllää, tuu mukkaan!

Hartauselämään osallistumista verkon välityksellä

jumalanpalvelus- ja uskonelämä