Reisjärvi

Reisjärven seurakunnan ystävyys- ja nimikkosopimukset 2023 alkaen;

Päivi ja pastori Hiroaki Yoshimurat työskentelevät Tokiossa, Suomen Luterilaisen Evankeliumiyhdistys SLEY:n lähetteinä.

Lähetysyhdistys Kylväjä ry:n kautta Ebenezer-vanhainkoti Haifassa, Israelissa

Seurakunnan ystävyysseurakunta on Petroskoi Inkerin ev.lut. kirkossa Karjalassa. Inkerin ev.lut. kirkon kautta Petroskoin seurakunnan seurakuntatoimintaan.

Ruusa Gawasa Zimbabwessa eteläisessä Afrikassa SLS Suomenlähetysseuran lähetti

Lähetystoimikuntaan nimettiin 2023-

Raili Hirvinen, Anna-Liisa Anttila, Jouni Konttinen, Marika Eerikäinen, Vuokko Nyman, Paula Heinonen, Outi Männistö.

Diakoniatoimikuntaan nimettiin 2023-

Eeva Niemi, Kirsi Humalajoki, Seija Myllylä, Kyllikki Niskakoski ja Susanna Saartoala.

VÄRKKÄYSPIIRI

Piiri on tarkoitettu kaikenikäisille, värkätään monenlaisia käsitöitä hyväntekeväisyyteen ja lähetyksen hyväksi myytäviksi/arvottaviksi tuotteiksi.

Värkkäyspiiriä vetävät vapaaehtoiset.

Tarkemmat ajat kirkollisista ilmoituksista.

Lähetystyötä ja kansainvälistä apua

Kirkolle keskeistä on sanoma kaikki rajat ylittävästä Jumalan armosta ja rakkaudesta.  Kirkko on olemassaLinkki avautuu uudessa välilehdessäLinkki avautuu uudessa välilehdessä todistaakseen tästä. Siksi se kutsuu ihmisiä Jumalan yhteyteen sekä rohkaisee välittämään lähimmäisistä ja luomakunnasta. SeurakuntaLinkki avautuu uudessa välilehdessäLinkki avautuu uudessa välilehdessä on tässä keskeinen toimija omalla alueellaan. Kirkon järjestöjen avulla seurakunnat pyrkivät tekemään tästä totta kaikilla mantereilla.

Suomen evankelis-luterilainen kirkko toimii lähetystyön, kehitysyhteistyön ja katastrofiavun kautta yli 60 maassa, kuudessa maanosassa. Työtä kirkossa koordinoi Kirkon lähetystyön keskus. Työstä ulkomailla vastaavat kirkon kanssa sopimuksenLinkki avautuu uudessa välilehdessäLinkki avautuu uudessa välilehdessä tehneet järjestöt:

Näiltä sivuilta saat tietoa siitä, millaista kirkon kokonaisvaltainen kansainvälinen työ on. Seurakuntien ja järjestöjen kautta sinäkin voit olla mukana rakentamassa tätä yhteistä maailmaamme.